1.1. Zer dira ERREPRESENTAZIO SISTEMAK ?
Errepresentazio sistemei esker hiru dimentsio dituzten
gorputzak bi dimentsio dituen plano batean irudikatu ditzakegu.

Proiekzioak irudikatzeko proiekzioaren norabidea aukeratu behar dugu. Norabide hori jarraituz, hiru dimentsiotako gorputza proiekzio planoan proiektatuko dugu.
Adibidez, irudi hontan, A puntuaren proiekzioa A1 puntua da. Aulkiaren puntu guztiak proiektatuz gero aulkiaren proiekzioa agertzen da proiekzio planoan
1.2. Zer dira PROIEKZIOAK?
Hiru dimentsio dituen gorputz baten proiekzioa gorputzaren puntu guztietatik pasatzen diren izpien eta proiekzio planoaren arteko elkarguneak dira.
1.3. Proiekzio MOTAK
Proiekzioaren norabidearen arabera proiekzio ezberdinak bereiztu ditzakegu.
Zein proiekzio mota den jakiteko, izpi proiektatzaileek proiekzio planoarekiko hartzen duten norabidea ikusi behar dugu.

A. Proiekzio Zentrala edo Konikoa:
Izpi guztiak puntu berdinetik ateratzen dira. Puntu horrek proiekzioaren zentroa du izena.
B. Proiekzio Zilindrikoa:
Izpi guztiak paraleloak dira. Proiekzioaren zentroa infinitoan dago. Bi proiekzio zilindriko mota daude:
Proiekzio zilindriko ortogonala: izpiak proiekzio planoarekiko elkartzutak dira.
Proiekzio zilindriko zeiharra: izpiak proiekzio planoarekiko zeiharrak dira.
1.4. Errepresentazio sistema EZBERDINAK:
Bi faktore kontuan hartu behar ditugu:
1 – Proiekzio mota: konikoa ala zilindrikoa.
2 – Hiru dimentsiotako gorputzek proiekzio planoarekiko duten kokapena.
Geratzen den eskema hurrengoa da;

A. Proiekzio Zentrala edo Konikoa:
Izpi guztiak puntu berdinetik ateratzen dira. Puntu horrek proiekzioaren zentroa du izena.
B. Proiekzio Zilindrikoa:
Izpi guztiak paraleloak dira. Proiekzioaren zentroa infinitoan dago. Bi proiekzio zilindriko mota daude:
Proiekzio zilindriko ortogonala: izpiak proiekzio planoarekiko elkartzutak dira.
Proiekzio zilindriko zeiharra: izpiak proiekzio planoarekiko zeiharrak dira.
1.4. Errepresentazio sistema EZBERDINAK:
Bi faktore kontuan hartu behar ditugu:
1 – Proiekzio mota: konikoa ala zilindrikoa.
2 – Hiru dimentsiotako gorputzek proiekzio planoarekiko duten kokapena.
Geratzen den eskema hurrengoa da;
Banaka banaka irudikatuko ditugu.
a) KONIKO - Aurrez aurrekoa - (Ihespuntu 1)
Eta bukaerako figurak horrela ikusten dira:
b) KONIKO - Zeiharra - (2 Ihespuntu)
d) ZILINDRIKO ZEIHARRA- Perspektiba kabaileroa
Horrela doaz izpiak, proekzio planoarekiko zeiharrak baino paraleloak.
Eta horrela eratzen da figura:
e) ZILINDRIKO ORTOGONALA- Diedrikoa
Izpi ortogonalak eta objektuaren kokapena, planoarekiko paraleloan. BISTAK ateratzen ditugu.
g) ZILINDRIKO ORTOGONALA- AXONOMETRIKOAK
Izpi ortogonalak eta objektuaren kokapena planoarekiko, POSIZIO DESBERDINETAN. Posizioaren arabera, objektuaren hiru ardatzen proekzioa, angelu desberdinekin proiektatuko da.
g1) ISOMETRIKOA
Hiru ardatzen proiekzioek 120º eratzen dituzte beraien artean.
g2) DIMETRIKOA
Hiru ardatzen proiekzioek BI ANGELU BERDIN ETA BAT DESBERDINA
g3) TRIMETRIKOA
Hiru ardatzen proiekzioek HIRU ANGELU DESBERDIN eratzen dituzte
No hay comentarios:
Publicar un comentario